Aliceofsweden

Allt om maskerader!

Hurra – jag är bjuden på maskerad!

november 20th, 2016

Brevet ligger där i din post, du har fått en inbjudan till en maskerad hos en av dina bästa vänner. De har ett tema på maskeraden och dina tankar börjar genast vandra iväg vad du ska ha på dig den kvällen.

En fest för hela familjen

Hela familjen är bjuden vilket gör det hela mycket enklare. Ingen barnvakt behöver fixas, men däremot så funderar du över vilka barnkläder du ska använda dig utav till barnen på Child wearing inmate costume.maskeraden. Det är ju just det som gör maskerad så roligt. Inga speciella kläder behövs egentligen. De kläder du köpt på och som barnen växte ut över sommaren känns alldeles för speciella för att bara kastas bort. Du kan säkert sy till något själv som passar barnen.

Med lite fantasi kommer du långt. Ta till exempel den svart och vitrandiga tröjan som blivit lite kort i ärmarna, den är alldeles ypperlig att använda som fångtröja. Du behöver bara sy ditt ett nummer på bröstet så har du gjort dig en fångtröja. Det finns lite olika konton på Pinterest som du kan följa och även få idéer och gratis mönster till olika kreationer. Glöm inte att ta med ett ombyte till barnen om olyckan skulle vara framme.

Tar man med sig något
När du är bjuden på maskerad gäller nästan samma
vett- och etikett-regler som på en vanlig This super dad knows how to raise some superhero boys.tillställning, men bara nästan. Du bör i alla fall ta med dig en gåva som tack för att du är bjuden på kalaset. En fin gest till värdparet för kvällen. Däremot så sätter man andra regler ur spel som artighetsregler vid bordet. Det blir inte så formellt utan blir en mer avslappnad atmosfär.

En lyckad fest
Kom ihåg att det är gästen som gör festen. Det betyder att du är en av huvudrollsinnehavarna och spelar en väldigt viktig del i att festen ska bli lyckad för alla. Om gästerna inte bjuder till själv så tenderar det att bli en tråkig fest. Gå in med öppet sinne och glad över att just du blev bjuden så ska du se att festen kommer bli hur skoj som helst. Dina barn kommer uppskatta att de fått varit på en tillställning tillsammans med dig där de sett dig skratta och må gott.